torsdag, januari 05, 2006

Paus, eller?

Finns en stor nackdel med paus.. Gigantisk!!

Ingen sex*

Sååå frågan är nu - kan man göra undantag från ordet paus?? Typ paus från allt utan Herr Strul? Råkade nämna mina funderingar för några tjejkompisar. Självklart med en viss förväntan på att få höra nåt i stil med att NU tar du äntligen ditt förnuft till fånga! Nej nej så var ju inte fallet! Utan snarare - varför ska du göra det? Ta paus alltså.. lägga ner Herr Strul... Hmpff... Satte nästan i halsen*.. VA? Allvarlig? Tydligen...

Herr Strul har nästan gått från att vara avskydd till accepterad. Vilket i sig är underligt. Han är som gubben i lådan.. När man minst av allt anar det så dyker han upp igen... Och förvinner ett tag för dyka upp.. Nåt är det väl som lockar.. Jupp schysst sex så klart. Annars hade det ju varit helt meningslöst!

Men det var verkligen över**. Var övertygad om att vi aldrig kommer att höras igen. Sen en dag så ringer han.. Bara så där. På nåt vis så känns det som en bra idé. Hur F*N jag nu kunde tycka det? Men det var så kört att det spelade ingen roll längre***. Så vi börjar träffas igen till och från som förr men ändå inte. Tills jag träffade Grottmannen.. Och lägger ner Herr Strul igen.. Grottmannen visar sig var en gris.. Trevlig sådan förvisso.. Under tiden med Grottis hör Herr Strul av sig.. Så det är ju så enkelt.. Att träffa Herr Strul.. Så nu är vi här igen..

Lite less på gubben i lådan effekten! Men samtidigt trist att vara själv och det är så ENKELT! Och jaaaa han är nice.. Jävligt nice.. Lite rolig på nåt sjukt vis.. Och jag har sjuk humor..


* Nej - det är inte lika kul!
** Upptäcker att han hade galen fästmö som jag inte kände till då hon ringer mig.. Tjoho! Snacka om lucköppning.. Mkt effektivt sätt att förstöra en söndagmorgon!
*** knappast läge att ta på sig glorian...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du har inga kommentarer alls på dina bloggar. Vet inte vem du är och jag är ingen alls. Det spelar ingen roll men jag gillar ditt sätt att skriva och jag började tänka att allas liv är nog sådär. Mitt är så, mina kompisars är så. Förlåt om jag tog lite av din stil och startade en egen blogg

10:44 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida