tisdag, oktober 14, 2008

fiffigt värre

Imorgon åker jag till den stora staden för att gå på konsert. Så imorse kom jag på att det hade ju varit smart att ta på mig linserna imorgon för att tom kunna se något av konserten. Vilket i sin tur innebar att jag satte på mig linser idag. Givetvis kom jag inte på att det hade varit en god idé att ta med linsburk och vätska till jobbet utifall att jag blir trött i ögonen.

Så nu sitter jag här och känner mig en aningen off.. och längtar efter att ta ur linserna.

3 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Men oj. Vilken tidsålder lever ni egentligen i därnere? Du menar alltså att det finns de som inte upptäckt engångslinser? Alltid fräscha. Inget gnugga med vätska och skit. Frihet. I en liten linskarta. Bara att beställa hem ett gäng åt gången. Tar man med sig glasögon kan man helt sonika kasta linsen när man känner för att byta. Hur smidigt som helst! :)

3:49 em  
Blogger Ängeln sa...

Absolut! Om man nu inte har toriska på båda ögonen... då blir alternativen färre och dyrare...

3:58 em  
Blogger Ninde sa...

Ok. Fast det finns iofs engångslinser för brytningsfel med (kolla tex LensOn och Lensway på nätet.) Fast det kanske är mindre utbud och svårare att hitta något som passar ens ögon. Ska ju stämma med ens ögon med.

11:39 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida