fredag, februari 10, 2006

allt eller inget

Jag har svårt att göra saker lite. Antingen gör jag det eller inte alls. Lite lätt destruktivt kan jag erkänna. Men det går att applicera på det mesta så som:

-Godis ( företrädelsevis vingummin)

-Karlar ( nää kanske inte mängden då - men oj det kräver lite mer analys inser jag)

-Vin ( bara undrar: vem tar ETT glas vin??)

-Pengar ( japp saknar helt insikt i ekonomisk planering)

-Skratta

-Prata ( antingen är jag tyst eller så pratar jag hejdlöst)

Jag skulle vilja vara så där balanserad och ladylike.... kunna gå ut utan att få tokrufsigt hår.. sitta fint med benen i kors..

Men faktum är att jag skulle vara fullkomligt värdelös som det.. jag blir lätt uttråkad*.. då finns det 2 alternativ.. gå därifrån.. eller slänga ur sig nån kommentar och se vad som händer.. alternativet att sitta snällt sippa ett glas vin och se intresserad ut av att prata med nån som är lika kul som att titta på färg som torkar ligger inte riktigt för mig.

Summan av kardemumman är att jag tycker att jag är hur diskret och försynt som helst.. och kan inte förstå hur nån kan komma ihåg mig! Jag som gjorde allt för att hålla mig undan och vara tråkig.. för konstigt nog så vill jag helst inte vara i centrum..


* och då kan jag hitta på i stort sett precis vad som helst.. Mhm.. lovar..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida