tisdag, april 11, 2006

Varför?

Jag är morgonpigg i den meningen att jag vaknar tidigt. Det innebär inte att jag vill prata på morgonen. Finns ett undantag om nån som jag delar säng med som råkar pilla mig i håret eller nåt. Då ligger jag gärna i sängen och pratar.

Jag borde gå upp ännu tidigare och äta frukost hemma på morgonen.

Läsa tidningen i lugn och ro.

Men det är svårt att njuta när man vet att för varje minut så blir det fler bilar på essingeleden. Ju längre jag väntar desto längre tid tar det att komma till jobbet. Inte för att jag längtar direkt. Summan av detta är jag oftast äter frukost på jobbet.

Det är bara ett lite problem. Min bordsgranne som för övrigt är trevlig kommer också till jobbet tidigt på morgonen.

Mitt morgonhumör klarar inte riktigt av det här. Jag vill sitta i fred utan nån som pratar och samla mig inför dagen.

Så jag får väl sitta här och muttra varje morgon..

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Klockrent, är i en liknande situation. Min hjärna har inte vaknat ens och bordsgrannens går på högvarv...

3:04 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida